Cookie gebruik Kennisgeving

Deze site maakt gebruik van cookies om u te voorzien van een meer persoonlijke service.

Door gebruik te maken van deze site gaat u akkoord met ons gebruik van cookies zoals uiteengezet in onze cookie kennisgeving. Lees onze cookie-mededeling, voor meer informatie over de cookies die wij gebruiken en hoe u het gebruik van cookies kunt verwijderen of blokkeren.

ADMOS Design & Build wordt C&W Design + Build

Admos becomes C&W Design + Build

ADMOS Design & Build wordt
C&W Design + Build

De "future of work" draait om meer dan enkel design.


Brussels, 5 September, 2019 - Vastgoedconsulent en -dienstverlener Cushman & Wakefield kondigt een belangrijke mijlpaal aan: de rebranding van ADMOS Design & Build naar C&W Design + Build. Niet alleen is het een nieuwe stap richting totaaloplossingen voor klanten, het illustreert ook hoe welzijn op het werk steeds belangrijker wordt voor Cushman & Wakefield. Koen Nevens, Managing Partner voor de kantoren van Cushman & Wakefield in België en Luxemburg: “Bij de inrichting van kantoren komt de werknemer steeds meer centraal te staan. Dat is een globale tendens waar we ons al een tijdje bewust van zijn. De tijd was rijp om dat alvast in België en Luxemburg extra in de verf te zetten.”

Eind 2017 kondigde Cushman & Wakefield de overname aan van ADMOS Design & Build, toonaangevend trendsetter in ontwerp- en bouwpraktijken en nieuwe manieren van werken en tot op vandaag onbetwist marktleider in België en Luxemburg. De match met Cushman & Wakefield als marktleider in Brussel voor kantoorverhuur, resulteerde in marktleiderschap voor kantoorverhuur én -inrichting.

Sinds de acquisitie is de business rond kantoorinrichting natuurlijk blijven evolueren – en snel. Dankzij de acquisitie was Cushman & Wakefield in staat om voortdurend de vinger aan de pols te houden. Cushman & Wakefield kon zo vanop de eerste rij vaststellen dat bij de inrichting van kantoren, de werknemer (de mens) steeds vaker centraal komt te staan. Om nog sterker op die eerste rij te staan, besloot Cushman & Wakefield om ADMOS verder te integreren binnen Cushman & Wakefield. Om die integratie tastbaar te maken, werd besloten om ADMOS te rebranden naar C&W Design + Build.

Het gaat om een volledige integratie, maar beide entiteiten blijven wel hun eigenheid behouden. Het wordt veel gemakkelijker om beroep te doen op elkaars knowhow, maar C&W Design + Build zal nog steeds onpartijdig kunnen optreden en adviseren, onafhankelijk van Cushman & Wakefield. Het zijn twee totaal verschillende core businesses en de eigenheid van elk ervan blijft gerespecteerd. En uiteraard is er ook een virtuele Chinese Muur om confidentialiteit te respecteren.


Totaaloplossingen

Koen Nevens, Managing Partner voor de kantoren van Cushman & Wakefield in België en Luxemburg: “We merken dat steeds meer klanten vragen naar totaaloplossingen. Ze vragen ons niet enkel een kantoorruimte, maar ze willen ook advies over de inrichting van die ruimte. Door beide teams nauwer te laten samenwerken en op elkaar in laten te spelen, zijn we in staat om samen met de klant antwoorden op hun vragen te bedenken.”

“Let wel: de totaaloplossingen zijn allerminst een verplichting”, aldus nog Koen Nevens. “Je kan nog steeds bij Cushman & Wakefield terecht voor wat onze core business blijft: kantoorverhuur. “Tegelijk kan je bij C&W Design + Build blijven aankloppen voor kantoorinrichting. De twee zijn een perfecte match, maar niet onlosmakelijk verbonden.”

Wereldwijd is Cushman & Wakefield de afgelopen jaren partnerschappen aangegaan met lokale “design & build” experts. Dat al die partnerschappen andere namen dragen, maakt het voor klanten ingewikkelder dan het zou moeten zijn. Eén voor één worden deze entiteiten nu gerebrand naar C&W Design + Build zodat ook naar de klanten duidelijk wordt dat we nu over een echt internationaal platform beschikken dat deel uitmaakt van het aanbod van Cushman & Wakefield.

Het is wel belangrijk om op te merken dat een ideale kantoorinrichting voor het ene land, compleet kan verschillen met wat elders werkt. Eén globale benaming betekent dus zeker niet uniformiteit. Maar op termijn kom je wel tot een wereldwijd kennisdeelplatform, waarbij knowhow vlot uitgewisseld kan worden.


Smart Ways of Working

De beslissing om verder te integreren toont dat Cushman & Wakefield beseft hoe werknemerswelzijn steeds belangrijker wordt. Er is een globale shift naar meer aandacht voor welzijn in het algemeen, en die heeft nu ook de werkvloer bereiktIn een recente blog beschreef Cushman & Wakefield al hoe belangrijk het is om “workplace wellbeing” op te nemen in de vastgoedstrategie, als je als bedrijf talent wilt kunnen aantrekken en behouden.

Dat heeft tot heel wat initiatieven rond “New Ways of Working” geleid. Design is doorgaans de primaire focus van deze initiatieven, maar wij kijken dus al een stap verder. Design is belangrijk, werkt inspirerend en motiverend werken, maar een kantoorruimte moet daarbovenop ook slim aangepakt worden. We hebben het daarom liever over “Smart Ways of Working”.

Cushman & Wakefield gelooft samen met C&W Design + Build in een “human-oriented” aanpak van de werkplek. Werknemers, mensen dus, zijn het meest belangrijke kapitaal van een onderneming geworden. En geen twee mensen zijn gelijk, net zoals geen twee jobs gelijk zijn. Werkplekken moeten dus voor elk profiel anders, individueel en slim aangepakt worden. Smart Ways of Working stoomt een bedrijf klaar voor de future of work.



Over Cushman & Wakefield

Cushman & Wakefield (NYSE: CWK) is een toonaangevende wereldwijde vastgoeddienstverlener die uitzonderlijke waarde levert voor vastgoedgebruikers en eigenaren. Cushman & Wakefield behoort met zijn 51.000 medewerkers in 400 kantoren en 70 landen tot de grootste vastgoeddienstenverleners. In 2017 had de onderneming een opbrengst van 8,2 miljard dollar, verspreid over zijn kernactiviteiten: vastgoed, faciliteiten en projectbeheer, leasing, de kapitaalmarkten, waardebepaling en andere diensten. Breng voor meer informatie een bezoek aan www.cushmanwakefield.be of volg ons op LinkedIn.

Media contact persons

Norbert Padt
Head of Marketing & Communication Belgium and Luxembourg
Norbert.padt@cushwake.com
+32 (0)474 74 81 31