Cookie gebruik Kennisgeving

Deze site maakt gebruik van cookies om u te voorzien van een meer persoonlijke service.

Door gebruik te maken van deze site gaat u akkoord met ons gebruik van cookies zoals uiteengezet in onze cookie kennisgeving. Lees onze cookie-mededeling, voor meer informatie over de cookies die wij gebruiken en hoe u het gebruik van cookies kunt verwijderen of blokkeren.

Brussel ziet hernieuwde interesse in luxe merken

Klik om te vergroten

Sommigen vertragen hun terugkeer, anderen annuleren volledig. Na een anderhalf jaar met een afwachtende houding, hebben luxe merken hun vernieuwde interesse voor de Belgische hoofdstad bevestigd.

De Waterloolaan, de belangrijkste slagader van Brussel, gewijd aan luxe merken, zal binnenkort het modehuis Prada verwelkomen. Het luxe merk heeft zijn aankomst bevestigd aan de emblematische site van The Hotel, op nummer 38 Waterloolaan.

Sinds de aanvallen die plaatsvonden in Brussel in mars en de daaruit resulteerde matte klimaat, hebben luxe merken hun expansieprojecten in de Belgische hoofdstad grotendeels vertraagd of zelfs geannuleerd.

Het nieuwe voetgangersgebied in het centrum, lockdown en werken in de tunnels van de hoofdstad hebben ook een algemene impact gehad door de economie te vertragen, met name in de toeristische sector.

Terecht of ten onrechte waren veel retailers, waaronder luxe merken, voorzichtig. Bevriezen van uitbreidingsprojecten, de uitstelling of zelf annulering van het opening van nieuwe winkels, net als Dolce & Gabbana, vermindering van de huurruimte, ... enkele grote spelers - waaronder Prada - hadden besloten hun expansieactiviteiten te concentreren op andere markten met een hoger potentieel.

De hernieuwde interesse van luxe merken voor Brussel en de bevestiging van de aankomst van sommige van deze merken is een sterk signaal voor de luxe retailmarkt en met name voor de commerciële vastgoedsector.

Brussel doet beter, zijn toerisme en zijn toeristen - die graag internationale merken kennen - zijn meer aanwezig dan ooit.

Jonathan Delguste, partner bij Cushman & Wakefield: "In de afgelopen weken hebben we het hernieuwde interesse van een aantal luxe merken gezien. Ze hebben de locaties en het wijk van de Waterloolaan onderzocht. Zelfs als de nadruk op kleinere gebieden ligt, beginnen retailers het potentieel van het gebied opnieuw te onderzoeken, het bericht is dus voor de markt en de klantenservaring positief. De bevestiging van de aankomst van Prada naar een gebied van meer dan 500 vierkante meter toont hoe grote het potentieel van Brussel voor hun is en tegelijkertijd herhalt dit potentieel van de hoofdstad aan andere merken.

De winkel bevindt zich halverwege de Waterloolaan en brengt continuïteit in de positionering tussen de bodem en de top van de commerciële slagader. Jonathan Delguste zegt: "Onlangs hebben we kennis gemaakt met de verhuizing van Versace en Ermenegildo Zegna, evenals de opening van de Fabiana Filippi winkel in het verste gedeelte van de straat."

Als de bodem van het Waterloolaan (kant van Louizaplein) al gedurende meerdere jaren het meest gewilde onderdeel voor luxemerken is, heeft de (her)ontwikkeling van nieuwe projecten aan de bovenkant van de slagader het mogelijk gemaakt om het geheel van de laan te revitaliseren.

Dit bemoedigende teken signaleert de waarschijnlijke aankondiging van de opening van andere nieuwe merken in de nabije toekomst.

Jonathan Delguste is Partner High Street High Street en lid van het Cushman & Wakefield EMEA team gespecialiseerd in Luxury Retail.

Voor meer informatie, aarzel niet om contact met hem te nemen.

Jonathan Delguste

Contacten

Jonathan Delguste

Partner

Brussel, Belgium

Telefoon +32 2 5100830

Contact

Contacten

Christelle Lintermans

Head of Marketing - Belgium & Luxembourg

Brussel, Belgium

Telefoon +32 2 5460880

Contact