Cookie gebruik Kennisgeving

Deze site maakt gebruik van cookies om u te voorzien van een meer persoonlijke service.

Door gebruik te maken van deze site gaat u akkoord met ons gebruik van cookies zoals uiteengezet in onze cookie kennisgeving. Lees onze cookie-mededeling, voor meer informatie over de cookies die wij gebruiken en hoe u het gebruik van cookies kunt verwijderen of blokkeren.

Le Toison d'Or


Klik om te vergroten

de Uitdaging

C&W werd als enige kantoor aangesteld om in 2013-2015 het meest vooraanstaande retailproject in Brussel te commercialiseren


Ontwikkelingsadvies voor een stuk grond van 6.500 m², in het hartje van een van de beste winkelstraten van het land, dat resulteerde in de verhuur van 12.000 m² vooraanstaande winkelruimte in de Brusselse bovenstad, verdeeld in 4 grote winkels, gespreid over 3 verdiepingen en met een beperkte breedte langs de straatkant.


de Oplossing

Stap 1

Er werden verschillende opsplitsingsscenario’s overwogen, gaande van een winkelcentrum tot winkels + hotel, winkels + wooneenheden enz., om de beste manier te vinden om de winkelzones met de bovenverdiepingen en de kelderverdieping te integreren in een globale ontwikkeling. Het resultaat was een retailproject met ongeveer 70 wooneenheden boven en openbare/privéparking onder de winkels.

Stap 2

Retailers van wereldklasse identificeren voor deze vooraanstaande ontwikkeling, en tussen de verschillende huurders de best mogelijke lay-out uitwerken. 


het Resultaat

We slaagden erin huurders van wereldklasse aan te trekken, zoals de eerste (en enige) Apple-store en Marks & Spencer in België, een nieuwe flagship store voor Zara en ook de eerste shop van Bodum in België.