Cookie gebruik Kennisgeving

Deze site maakt gebruik van cookies om u te voorzien van een meer persoonlijke service.

Door gebruik te maken van deze site gaat u akkoord met ons gebruik van cookies zoals uiteengezet in onze cookie kennisgeving. Lees onze cookie-mededeling, voor meer informatie over de cookies die wij gebruiken en hoe u het gebruik van cookies kunt verwijderen of blokkeren.

Sony Electronics snoeit fors in zijn werkingskosten dankzij Cushman & Wakefield


Klik om te vergroten

de Uitdaging

Sony Electronics bezette ongeveer 9.000 m² vloeroppervlak van Corporate Village. Dat is een bedrijventerrein ten oosten van Brussel (vlak bij de luchthaven). Door een interne reorganisatie wilde Sony de vloeroppervlakte beperken. Tegelijk wilde Sony onderhandelen over flexibelere huurtermijnen om zo de kosten per vierkante meter te verkleinen. Voor die uitdaging deed Sony een beroep op Cushman & Wakefield.


de Oplossing

Het Office Agency-team van Cushman & Wakefield begon met de meest geschikte strategie uit te stippelen. Om zo de doelstellingen van Sony te bereiken. De strategie bestond deels uit de opbouw van een sterke onderhandelingspositie – volgens een vooraf vastgelegde procedure. In de eerste plaats onderzocht Cushman & Wakefield de alternatieven voor Sony. Elk gebouw werd gerangschikt in een scorecard matrix, met zijn voor- en nadelen. Met de vergelijking van het marktaanbod stelden we een lijst op met de beste alternatieven. We ontwikkelden ook een onderhandelingsstrategie voor elk gebouw waarbij verschillende elementen meespeelden. De belangrijkste: flexibiliteit in tijd en bezette oppervlakte, huur per eenheid en incentives.


het Resultaat

Dankzij die zorgvuldig uitgewerkte strategie en de glasheldere communicatiedoorstroom tussen Sony en Cushman & Wakefield sleepten we verbluffende onderhandelingsresultaten in de wacht. Bij de afronding van de opdracht haalden we een contract binnen met voordelen die de verwachtingen van Sony overstegen:
• Sony kon zijn totale vloeroppervlakte beperken met 60 procent
• De huur lag per vierkante meter 40 procent lager
• Sony kreeg voldoende incentives om te blijven
• Sony rekent nu op de flexibiliteit waarnaar het bedrijf op zoek was
Dit is maar een van de vele succesverhalen waarbij Cushman & Wakefield zich een waardevolle partner van zijn klant toont. De onovertroffen resultaten versterken onze positie als marktleider.